Propagowanie świadomego oddawania narządów
do przeszczepu poprzez rozpowszechnianie
aktywności fizycznej i sportu.

 
fbtwitter 

 

25 i 26 października 2016 r., w Światowym Dniu Donacji i Transplantacji, oficjalnie wystartowała kampania społeczna Drugie życie w Poznaniu i we Wrocławiu. Do akcji przystąpiło łącznie niemal 100 szkół ponadgimnazjalnych z województwa wielkopolskiego, śląskiego, podkarpackiego i dolnośląskiego. Kampania będzie trwała do maja 2017 i w czerwcu 2017 nastąpi oficjalne zakończenie 9. edycji, na którym trzy szkoły z każdego województwa otrzymają czeki na kwotę 1000,00 zł każdy, które będą mogły przekazać na dowolnie wybrane cele charytatywne. Fundatorem czeków jest firma Fresenius Medical Care Polska. Niech firma ta będzie przykładem, że nie tylko zyski finansowe z przeprowadzanych zabiegów dializacyjnych, ale także szlachetna akcja społeczena na rzecz ratowania życia ludzkiego. Wg statystyk, ze Stacji Dializ Fresenius Medical Care Polska najwięcej jest zgłaszanych pacjentów do przeszczepienia nerki.

Działania

 

W ramach kampaniiDrugie życieuczniowie mogą wykazać się wyobraźnią, kreatywnością oraz umiejętnościami organizatorskimi. Przez realizowanie własnych akcji na terenie szkół,
w swoich miejscowościach i lokalnych środowiskach promują transplantację. Docierają nie tylko do swoich rówieśników, ale także do rodzin, sąsiadów, pracowników dużych firm, urzędników itp. Przez barwne happeningi, marsze, spotkania z ekspertami medycznymi
i osobami po przeszczepieniu inicjują dyskusję na temat świadomego dawstwa narządów. Bardzo ważną częścią kampanii jest przekazywanie oświadczeń woli polskiemu społeczeństwu.

Oświadczenie woli

 

Podpisanie oświadczenia woli, niewielkiego kartonika zawierającego dane osobowe, jest symboliczną zgodą na oddanie narządów do przeszczepienia po śmierci. O swojej woli należyzawszepowiadomić bliskich – pozwoli to zdjąć z rodziny ciężar podejmowania decyzji w sytuacji bólu i straty ukochanej osoby.

Wypełniony dokumentnależy nosićzawsze przy sobie, najlepiej z dokumentami, które (jeśli zaistnieje taka potrzeba) będą sprawdzone w celu ustalenia tożsamości. cdn.

Udział pacjentów po transplantacji narządów w Kampanii Drugie Życie

Od kilku lat Polskie Stowarzyszenie Sportu po Transplantacji jest honorowym partnerem kampanii Drugie Życie. Nasi członkowie uczestniczą w spotkaniach z młodzieżą, na których dzielą się swoją historią. Opowiadają o tym, jak wyglądało ich życie przed chorobą, moment przeszczepienia narządu i powrót do zdrowia i aktywności fizycznej. Młodzi ludzie często z dużym podziwem słuchają opowieści o tym, że osoby po przeszczepieniu startują w zawodach sportowych. Mamy wielką nadzieję, że nasze przeżycia bardzo motywują młodych ludzi do zaangażowania w promocję transplantacji, kiedy widzą pełnych radości ludzi, dla których jedyną szansą na życie było przeszczepienie narządu. W 9. edycji kampanii w roku szkolnym 2016/2017 w województwie wielkopolskim i śląskim ambasadorami są: Agnieszka Durlik, Karol Prętnicki, Krzysztof Machajek, Tadeusz Flak, Damian Królewicz i Jan Stępniak. 

Co daje mi Kampania Drugie Życie:

Krzysztof Machajek, 16 lat po przeszczepieniu serca:

Mój dwukrotny udział w Kampanii Drugie życie jest kontynuacją wieloletniego zaangażowania w propagowanie idei przeszczepiania narządów w woj. lubuskim i dolnośląskim. Jedenaście lat realizacji projektów edukacyjno-informacyjnych to niezwykła misja, dająca dużo satysfakcji i nadziei, że tym bezinteresownym działaniom udało się już uratować się niejedno ludzkie życie. Dzięki niezwykłemu świadectwu drugiego życia – przeszczep serca 12lutego 2000 r. otrzymując ten  bezcenny dar- SERCE, cieszę się radością życia każdego dnia, a swoją pracą społeczną na rzecz  wspierania polskiej transplantacji daję nadzieję wszystkim oczekującym  na przeszczep, by  doświadczyli radości  drugiego,nowego, lepszego życia.

Tadeusz Flak, 3 lata po przeszczepieniu wątroby:

Dla mnie to pytanie retoryczne. Jest oczywiste, że czuję ogromną wewnętrzną potrzebę, aby promować polską transplantację, to jest mój dług wobec daru drugiego życia. Jako człowiek, który przed przeszczepem wątroby stąpał już po skraju życia, walczyłem o życie, lecz w gruncie rzeczy byłem z życiem rozliczony i prawie pogodzony …

Dlatego z całego serca zachęcam wszystkich: młodych i starszych do promowania świadomego dawstwa narządów i przemyślenia: "Co czuje osoba bez nadziei na  życie?"

Galeria zdjęć >>>

 1procent

Rozliczenie PIT we współpracy z
Instytutem Wsparcia
Organizacji Pozarządowych
 
w ramach projektu PITax.pl dla OPP

 

Siepomaga.pl: wolontariat, pomoc dzieciom, potrzebującym, zwierzętom

Wydarzenia

Partnerzy

ideau


logo biorcy

Bieg po nowe życie

nordic

Jak pomóc?

 

Darczyńcy:

sponsorzy 2

więcej >>>

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Ciasteczka (ang. cookies) to niewielkie pliki, zapisywane i przechowywane na twoim komputerze, tablecie lub smartfonie.

W ramach naszego serwisu internetowego stosowane są dwa rodzaje plików cookie, sesyjne i stałe.

Pierwsze z nich są plikami tymczasowymi, które pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do wyłączenia przeglądarki internetowej.

„Stałe” pliki pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików „cookies” albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.

Możemy stosować następujące pliki cookies:

pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu internetowego,

pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu,

pliki cookies, umożliwiające "zapamiętanie" wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej,

pliki cookies, umożliwiające dostarczanie użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

Cookie nie ma żadnego wpływu na twoje oprogramowanie ani sprzęt.

Pliki cookies wykorzystywane na stronach internetowych naszych partnerów podlegają ich własnej polityce prywatności.

Zarządzanie plikami „cookies”

Większość używanych przeglądarek domyślnie akceptuje pliki "cookies". Jeśli użytkownik nie chce otrzmywać plików cookie, może zmienić te domyślne ustawienia dla tej czy innych stron internetowych za pomocą ustawień w przeglądarce. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików „cookies” dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

Jak zmienić ustawienia „cookies” w popularnych przeglądarkach:

Wyłączenie stosowania cookies może spowodować utrudnienia w korzystaniu z naszego serwisu internetowego. Wyłączenie opcji przyjmowania cookies nie powoduje natomiast braku możliwości czytania lub oglądania treści zamieszczanych na naszej stronie.

Please publish modules in offcanvas position.